Nieuwsberichten

16 maart 2017

Pilot Tevredenheidsmeting PPO App van start

Begin deze maand is de Pilot Tevredenheidsmeting PPO App van start gegaan. OAT's Charlois en HOS gaan aan de slag met het meten van de tevredenheid van afnemers van arrangementen.

Pilot Tevredenheidsmeting PPO App van start

Vanuit het plan doorontwikkelen naar een extern gerichte dienstverlenende organisatie is er, i.s.m. het CED, een aantal afgevaardigden uit de OAT’s en het Bedrijfsbureau een nieuw kwaliteitsinstrument ontwikkeld: de PPO Rotterdam App. Deze telefoonapplicatie meet continue en op een gemakkelijke manier klanttevredenheid. De ingevoerde gegevens geven een integraal inzicht in de kwaliteit en waardering van de arrangementen en dienstverlening van PPO Rotterdam. Doel van deze kwaliteitsmeting is om meer inzicht te krijgen in ons aanbod om dit zo te kunnen optimaliseren.

 

De afgelopen maanden is er een plan opgesteld om in de OAT’s Charlois en HOS een pilot te draaien waarin de afgesloten arrangementen van maart t/m medio mei 2017 worden geëvalueerd door zowel de betrokken medewerker van PPO Rotterdam, als de leerkracht/ib-er en ouder/verzorger van de leerling. De tevredenheidsmeting wordt gedaan door het stellen van een drietal vragen waarop met een vijfpuntsschaal (zeer ontevreden-zeer tevreden) de tevredenheid op drie onderdelen kan worden aangegeven.

 

Deze maand zijn beide OAT's gestart met de pilot. Zij zullen de betrokken scholen informeren. Wanneer de pilot na evaluatie voldoet aan de verwachting, zal er in het schooljaar 2017-2018 een uitrol over heel Rotterdam plaatsvinden. We zullen u in deze nieuwsbrief op de hoogte houden van alle ontwikkelingen en onze bevindingen.

 

Heeft u vragen? Stel ze dan via info@pporotterdam.nl